dimecres, 20 d’abril del 2016

PLATILLO DE VEDELLA DEL BERGUEDÀ AMB BOTIFARRA DOLÇA AL CAVA


Fa unes setmanes la Mònica del blog Ensucrat, va organitzar magníficament una trobada bloguera a Girona, el #Gitour2016, on vaig tenir la sort d' assistir. Entre altres activitats, el Gremi de Carnissers i Xarcuters Artessans de les comarques gironines ens van exposar el seu projecte per dinamitzar la botifarra dolça, un producte molt estimat i valorat típic de Girona i l' Empordà. Vam tornar a casa amb una botifarrra dolça i unes quantes idees per preparar-la. A casa, no l' havíem tastat mai i tenia  moltes ganes de fer alguna recepta on la pogués integrar i que quedés bona.
El comentari del meu cosí carnisser osonenc i coneixedor dels productes que elaboren els seus companys empordanesos i gironins,  em va donar la inspiració: " Afegida a un platillo o a una cassola, boníssima". Una visita a La cooperativa Agrobotiga a Cal Bassacs per adquirir carn de vedella del Berguedà, tendre i gustosa, que sabia que no em fallaria per obtenir un resultat inmillorable i cap a casa, al rebost, a buscar una ampolla de cava Celler Vell  Extra Brut Reserva, per donar-li un toc de distinció i categoria al platillo i que a més ens serviria per maridar l' estofadet i fer contents als de casa, començant el dinar amb una copa de bon cava. Perquè el vaig servir  abans del primer plat, com un entrant, amb llesquetes de pa, per aixó vaig tallar la vedella petiteta per poder-la menjar més còmodament. Cada comensal va agafar el pa i es va fer el seu "montadito" de platillo de vedella. 


Les quantitats de la recepta són per fer el guisat com un entrant, per unes 6 persones. Si volguéssiu fer aquesta recepta com a segon plat, hauríeu d' augmentar les quantitats.



INGREDIENTS

600 grs. de vedella per estofar ( aquesta era de la part del peixet)
100 grs. de botifarra dolça
1 ceba no gaire grossa
1 pastanaga
2 alls
1 tomàquet de sucar
1 branqueta de farigola
30 ml de cava 
brou o aigua
Picada: 2 galetes maria, 1 all, julivert, 4 avellanes, sal
sal, pebre, oli d' oliva


PREPARACIÓ

Tallem la vedella a daus petits, d' 1 x1 cm, aproximadament, la salpebrem i la posem en una paella amb oli calent i la fem daurar. La traiem de la paella i la posem en una cassola. Tallem la ceba a la juliana i la pastanaga a daus, els alls pelats , i el tomàquet en 4 trossos.  Saltem uns minuts  les verdures amb la farigola a la mateixa paella on hi havíem fet la vedella, tot seguit afegim el cava. Ho aboquem a la cassola i hi  posem brou o aigua, que cobreixi la vedella i les verdures  tot deixant la cassola a  foc lent durant una hora o fins que la vedella estigui tendra. Preparem la picada amb tots els ingredients al morter i l' afegim a la cassola.
Fem fregir la botifarra dolça esmicolada a foc lent amb una mica d' oli. Afegim una mica d' aigua, remenem i l' aboquem a la cassola amb la vedella. Deixem fer uns minuts més. Si ho fem un dia per l' altre, encara quedarà més gustós.



9 comentaris:

La Cuina de l'Olga ha dit...

Una recepta genial! I de luxe! Me la deixes tastar?
Petonets,
Olga

Bruixes a la cuina ha dit...

Una recepta de festa!! Fastàstica!! 😊 I aquest Girotour... no vull tornar a repetir que em feu molta enveja però: en feu molta enveja!!!
Bon dia!!

Josepb.Menja de bacallà. ha dit...


Anna; Una recepta aquesta amb vedella del Berguedà, que amb el nom tot sol ja sóna a qualitat, si a més a més l'hi posem la dolça botifarra, l'hi dóna un contrast que és interessant al paladar.
Jo també vaig està a la trobada, llàstima de no poder-nos saludar.
Salutacions a Olvàn¡¡ :O)

Eva ha dit...

Molt bona proposta amb botigarra dolça! jo encara estic rumiant què fer-ne, de moment m'he embrutat les mans amb farina ;). Un petó!

Cristina ha dit...

Ais! els del Berguedà! Heu de posar sempre algún ingredient vostre per arrodonir el plat, eh!! jejeje

Mònica Tarradellas ha dit...

Aquesta recepta resultat de la col.laboració entre els carnissers de diverses comarques és tota una troballa!!! Visca els gremis de carnissers i xarculters..i visca al botifarra dolça i la vedella del Berguedà! PEtonarros!

No tot són postres ha dit...

Uix, et vaig comentar al face i no aquí!
M'encanta aquest platillo, de fet jo sóc molt de platillos d'aquest estil... em sembla que m'hauré de buscar algú que de tant en tant em baixi botifarra dolça de Girona, perquè m'ha agradat i li veig moltes possibilitats.
Ens veiem aviat.
Ptnts
Glòria

glòriacookies ha dit...

BOna bona ha d'estar aquesta vedella tan ben acompanyada i millor per començar així acavem amb verduretes...si es poden fer de coses amb tot el que ens inspira i ens agrada! besets guapa

Mas del pomissol ha dit...

En la nostra botiga online oferim els millors productes artesans i el nostre excel·lent oli verge d'oliva arbequina. Tot un gust pels paladars més exigents amb una immillorable relació qualitat-preu. http://www.masdelpomissol.com