diumenge, 13 de març del 2011

ARLETTES CRUIXENTS

L' últim dia del curset de cuina, el dia dels postres, (ja us vaig parlar d' aquest curs en una entrada anterior) el Xevi Poll va fer aquestes arlettes cruixents. Avui les hem provat, ens han agradat molt!
Algunes les he decorat amb una mica de xocolata fondant desfeta al microones, amb aquest estri que va tan bé.



INGREDIENTS


1 làmina de pasta de full rectàngular ( la del Lidl va molt bé i ja està estirada)
sucre llustre
mantega per untar la làmina.


PREPARACIÓ

Untem la pasta de full amb la mantega fosa ( si la comprem que no està estirada, ho haurem de fer amb el corró deixant-la amb un gruix d' un cm) . L' enrotllem i la tallem en discs d' un centímetre més o menys.

Fent servir paper de forn com a base , hi posem sucre , el disc al damunt i després més sucre. L' estirem amb el corró ( que quedi ben prima).

Posem les galetes en una plata amb paper de forn per sota i per sobre. Hi posarem un pes al damunt (pot ser una altra plata).


Les posarem al forn preescalfat (amb la plata que fa de pes al damunt) a coure durant 10-15 minuts a 200 º (cal que les anem vigilant que no es cremin) .

23 comentaris:

El cullerot Festuc ha dit...

No coneixia aquestes postres! Són un tipus com les palmeres, oi? Amb la decoració de xoco son irresistibles!
Petunets,
Eva.

Miquel ha dit...

me gusta y ademas facil y con la decoracion del chocolate me gusta mas
bona setmana
miquel

QUIMA ha dit...

Així tan planas no les he fet mai. Haur´re de probar-les, ja que deuen estar tant cruixents que han de ser delicioses ¡¡¡¡

Visc a la Cuina ha dit...

Quines galetones més originals, les provaré, t'ho asseguro, són guapíssimes!

La cuina de l'Eri ha dit...

Què xules!! no les coneixia. Em quedo les del detallet de xocolata.. ja posats a menjar dolç.. petonets

Glòria ha dit...

Són com palmeretes molt primes, oi?. Deuen ser de vici, de menjar-ne una darrera l'altra!

LA COCINERA DE BETULO ha dit...

Amb aquests fils de xocolata es veuen ben bones.
Petons.

Cristina ha dit...

Anna, molt curioses aquestes arlettes, el que s´aprèn en un curset. eh?
Però,no he entès això d´una segona plata a sobre. Aquesta va al forn també? És perquè no s´inflïi?

Cristina

Catieu ha dit...

Que bones!!! Són unes ulleretes però més primes i cruixents, no? Jo com la Crsitina, tinc el dubte de si al forn hi han d'anar amb la plata de sobre també, o no?

Alfons ha dit...

ja m'imagino com cruixeixen tot just acabades de sortir del forn .... delicioses, segur!!
una abraçada

dolorss ha dit...

Que bon te d'estar!!
Son com les palmeretes però amb fi!!
Lo de posar xocolata, m'agrada

Petons

Gemma ha dit...

Senzill i deliciós!
Jo tampoc coneixia aquest nom...

Mai ha dit...

Jo no les coneixia i m´ha encantat el nom d´arlettes, m´agraden aquests dolços cruixents i m´ha sorprès el procès, m´encanta que ens ho hagis explicat, moltes gràcies per compartir-ho el meu marit fan de les palmeretes cruixents quan acabi la dieta i les hi faci t´ho agrairà moltíssim.
molts petons

ANNAFS ha dit...

Hola!


Sí, són una mena de palmeres amb els mateixos ingredients, però amb l' elaboració una mica diferent. Han de quedar molt primes i cuixents.
La plata que es posa a damunt sí que va dintre del forn. Aixó es fa perquè la pasta no pugui pujar. Si no és una plata pot ser algun altre pes que s' us acudeixi. Gràcies per fer adonar-me que no m' he explicat bé, ja ho rectificaré!
Es mengen en un moment, ja ho veureu si les proveu.
No sé d' on ve el nom "arlettes" em sembla que és una paraula anglesa, és el nom que li va donar en Xevi en el curset.

Moltes gràcies pels vostres comentaris.
Ptns.

Rosa ha dit...

NO conocía estos aritos de hojaldre, pero tomo buena nota pues el hojaldre me encanta, y mañana si tengo tiempo quiero prepara un poco de hojaldre casero, así que una parte de el ya se con que se irá.
UN besito Ana

PILAR ha dit...

Com molt dels altres companys comentaristes no coneixia aquesta preparació. Ha de quedar tremendament cruixent aixi tan fina. A més es preparen en un es i no res.
Petons!

Mercè ha dit...

Ostres, jo tampoc coneixia aquestes delícies!! L'afegitó de la xocolata, mmm! ;)
Petons!

Gent jove pa tou ha dit...

Quin delicatessem!!!

ANNAFS ha dit...

Hola,

Espero que us animeu a fer-les, queden molt bones !
Moltes gràcies pels vostres
comentaris. Ptns.

glutoniana ha dit...

Qui s'ha comprat el Decopen? jajaja.

Què fàcils, i han d'estar molt bones.

Las recetas de Glutoniana

Mireia ha dit...

Jo les he provat a fer i m'han sortit crues de dalt i massa torrades (quasi cremades) per baix. Hi ha algo que no he fet bé? Les hauria de girar??

ANNAFS ha dit...

Hola Mireia,

No sé que és que t'ha passat. Potser depen del pes que s' hi posa i potser en el teu cas, no deixava passar bé l' escalfor, no ho sé.També és veritat que cada forn funciona una mica diferent. En el meu forn, les vaig posar a la part del mig, i a mi em van quedar bé.
Si ho tornes a provar (que segur que a la propera t' anira més bé) , ves amb compte i les vigiles de tant en tant, si cal també les pot girar.

Ptns.

Eva Flores ha dit...

ummmmm què bones!
i la decoració amb el decopen, m'haig de fer amb un...