dilluns, 26 de juliol del 2010

AMANIDA DE TOMAQUETS I ALFÀBREGA


Fa calor i ens venen de gust les amanides ben fresquetes. A l' hort dels meus pares hi ha molts tomaquets i són boníssims, s' ha d' aprofitar. Ahir vaig fer aquesta amanida amb alfàbrega, aquesta planta aromàtica que sempre tinc en un test al balcó. Aquesta amanida és molt bona i segur que ens ajudarà a mantenir la línea.
Faig un plat com el de la fotografia per persona, amb aquests ingredients:


INGREDIENTS ( per cada plat)


1 tomaquet gros
1 terrina individual de formatge fresc
uns pinyons
unes fulles d' alfàbrega fresca
oli d' oliva verge, sal màldon, pebre i vinagre de mòdena.


PREPARACIÓ


Tallem el tomaquet a llesques fines ( el tros de sobre i el de sota el farem a daus petits), tallem igualment el formatge, reservant els trossets per fer-ne daus.
Muntem el plat de manera decorativa, espolsem amb l' alfàbrega picadeta i hi posem els pinyons per damunt. Amanim amb l' oli, la sal, el pebre i el vinagre de mòdena.

12 comentaris:

PILAR ha dit...

Quin tomaquets mes macos! Ara venen molt de gust aquests tipus d´amanides i si es amb aquests ingredientes son tot un luxe. I moltes felicitats per el teu sant.
Petons!

Visc a la Cuina ha dit...

Amb aquests tomàquets segur que aquesta amanida ha de ser boníssima, t'ha quedat una presentació molt bonica!

LA COCINERA DE BETULO ha dit...

Amb aquests tomàquets ha de sortir per força una bona amanida.
Petons.

mercè ha dit...

fresca, aromàtica, ummmm, me la cruspiria ara mateix!A reveure.

Margarida ha dit...

Quin goig que fan aquests tomàquets!

Amb aquesta calor, realment no hi ha res com una bona amanida. Jo en faig sovint, però no hi poso formatge perquè als meus fills no els agrada.

El test d'alfàbrega també t'anirà bé per espantar els mosquits, oi?

Una abraçada

Nadji ha dit...

Une salade de tomates fraiche et pleine de saveurs. Bravo!!
Bonne semaine et à bientôt.

glutoniana ha dit...

Em costa trobar bons tomàquets per fer una amanida tan bona com esta. Ahir per sort en vaig trobar uns de ben bons i avui just he fet una amanida ben bona. Lo que jo he posat mozzarella.

M'apunto lo dels pinyonets!

josep ha dit...

Anna,
M'enacnten aquestes amanides on presominen el tomàquet i el formatge.
Dues de les meves favorites son la grega (amb formatge feta) i la Capresse (amb mozarella). Aquesta teva entra de cap a la llista.
Una abraçada

maia ha dit...

Bonissima i amb una presentació de cinq estrelles, m'agradat molt el toc dels pinyons i els troçets de tomacat a dauets. Me'l apunto, ptons.

CAN JOAN I SARA ha dit...

Deliciosa amanida !!!
Donan ganas de menjarla ja mateix !!.
Una abraçada
Joan i Sara

Josepb.Menja de bacallà. ha dit...

Anna; Molt i molt ben aprofitats aquets tomàquets. Per aquets dies de calor -agost- tinc que anar a buscar a un molt bon amic de Súria els tomàquets de Montserrat, dels quals hi ha em va telefonar per anar-los a buscar... però bé, els tomàquets ara són en el seu millor moment... i cal aprofitar-ho¡¡
Que vagi de gust Anna¡¡

ANNAFS ha dit...

Pilar,

Moltes gràcies, a mi m' enanten les amanides amb tomaquet, però si no són de l' hort.... mai les trobo tan bones.

Visc a la cuina,

Amb tomaquet i el gustet de l' alfàbrega queda molt bé.

Ana,

Els tomaquets collits a casa no tenen comparació.

Mercè,

jo en menjo moltes vegades ara a l' estiu gairabé a diari, d' una manera o d' una altra...

Margarida,

Aquesta alfàbrega que es menja és diferent que la que espanta els mosquits, té una fulla més ampla. jo en tinc de totes dues, que els mosquits em piquen sempre que poden i si els puc espantar una mica...

Nadji,

Moltes gràcies!

Glutoniana,

També m' agrada amb mozzarela! De fet és cert que aquests tomaquets són tan bons que fins hi tot ens els podem menjar a queixalades...

josep,

M' agraden amb tot tipus de formatge. La combinació clàsica de tomaquet i formatge és deliciosa de totes maneres!

Maia,

M' agrada variar les presentacions, així es veu més vistosa.

Can Joan i Sara,

Moltes gràcies!

Josepb,

I tant que cal aprofiat-los, segur que aquests que vas anar a buscar eren deliciosos.


MOLTES GRÀCIES PELS VOSTRES COMENTARIS. PTNS.