diumenge, 15 de novembre del 2009

CROQUETES DE BOLETS

Sóc una fan de les croquetes: m' agrada menjar-les i també fer-les. Com a entrant, aperitiu, o com a segon plat acompanyades d' una amanida. Encara que siguin una mica laborioses, no són difícils de fer. I és un plat que agrada a petits i grans, . En aquest cas, el gust dels bolets li dóna un toc molt especial.
Es pot fer servir qualsevol tipus de bolets, fins i tot xampinyons, que tot l' any en podem trobar.


INGREDIENTS


300 grs. de bolets
100 grs. de carn picada de porc amanida amb sal i pebre.
80 grs. de farina
350 ml. de llet
1 all
oli, sal,

Per l' arrebossat,

2 ous
farina
pa ratllat


PREPARACIÓ


Fem fregir els bolets, ja nets i tallats, en una paella amb oli d'oliva. Quan ja quasi estan, afegim l' all i salem. Triturem

En una casola hi posem oli d' oliva, i fregim la carn picada. Afegim el triturat de bolets. Aboquem la farina i deixem enrossir una mica sense parar de remenar. Anem afegint la llet en 3 0 4 vegades, remenant i esperant que es vagi integrant bé abans d' afegir-n' hi més.Tastem i ,si cal, afegim sal.

Aboquem la preparció en un plat i tapem amb film transparent. Deixem refredar.

Fem les croquetes arrebosant-les primer amb farina, després amb ou i finalment amb pa ratllat.

Les fregim en abundant oli d'oliva.

17 comentaris:

Josepb.Menja de bacallà. ha dit...

Anna; Tens tota la raò, les croquetes són d'aquells menjars que pots posar-les a totarreu, com aperitius, segons plats, per sopar amb una mica de pa amb tomàquet... delicióses a toteshores... i a més a més de bolets i si són del Berguedà i feta la massa a casa teva... no tinc paraules de debó Anna¡¡. Que vaigi de gust Anna¡¡ Josepb.

Eva Flores ha dit...

sóc un desastre amb les croquetes, quina enveja aquestes de bolets! què bones han d'estar per sopar.
pt!

Glòria ha dit...

A mi també m'agraden molt les croquetes, però menjar-les!, fer-les, la veritat és que ho trobo una mica pal, però com que m'agraden molt, faig un esforç i les faig, perquè casolanes, sempre molt millor. M'apunto aquest suggeriment dels bolets, han de ser molt bones!.

dolorss ha dit...

Amb els bolets si, però amb carn picada mai les he tastat.

Bona recepta si senyora.
Petons

La cuina vermella ha dit...

Les croquetes ens xiflen de totes les maneres possibles, de debó, son tan bones... a mi m'agrada fer-ne un entrepà: pa amb tomàquet i de tall croquetes!! un petó.

Vanesuky ha dit...

Ohhh, mira que he fet croquetes de molts tipus però de bolets mai i mira que m'encanten!!Anotada queda maca!

Petonets preciosa,

Vanesuky.

Fem un mos ha dit...

Les croquetes son un plat de menjar fins i tot a deshores, molt bona la idea dels bolets ummmm
petons

Gemma ha dit...

Que originals, de bolets!
Tens raó que porten una mica de feina, però no hi ha res millor que unes bones croquetes casolanes ;)

Mercè ha dit...

A mi tambe m'encanten les croquetes! I aquestes teves amb els bolets acabats de collir han de ser un pecat! ;)
Petons!

MAR ha dit...

I tant a mi m'encanten les croquetes i també les fem a casa, són laborioses però tampoc cap cosa de l'altre món i el resultat front les que puguis comprar fetes no tenen punt de comparació.
Mai n'he fet de bolets però obviament aixó s'ha d'acavar.. les teves m'encanten !!!!

petunets

Cristina ha dit...

M'encanten les croquetes i els bolets, així que ho afegeixo a la llista de pendents.

No tot són postres ha dit...

Hola Annafs, jo també en faig de croquetes de bolets, però no hi poso la carn picada, les faig només amb bolets. Aquesta versió teva m'agrada, la provaré!
PTNTS
Dolça

bajoqueta ha dit...

Llàstima que ja s'ha acabat el plaç, però haguessim pogut presentar esta recepta al recopilatori de receptes amb carn picada.

No faig mai croquetes encara que m'encanten menjar-les. Estes han d'estar boníssimes, els bolets els han de donar un gust... que no vull ni pensar-hi que és hora de dinar i encara me l'he de fer jajaja.

El cullerot Festuc ha dit...

Ufff...les croquetes!!! Com m'arriben a agradar...com bé dius son molt entretingudes per això quan les faig sempre en congelo...de bolets no n'he fet mai...han d'estar boníssimes!
Petunets,
Eva.

Anònim ha dit...

Hvala za intiresny Blog

ANNAFS ha dit...

Hola a tothom,

Gràcies pels vostres comentaris. Espero que proveu de fer aquestes croquetes de bolets, que realment són molt bones.

Bajoqueta,

No se m' havia acudit que podria participar amb aquesta recepta al recopilatori. Vaig tan atrefagada, que em se'm passem moltes coses.
A veure si al proper...


PTNS A TOTHOM , I FINS AVIAT.

PILAR ha dit...

Jo també sóc fan de les croquetes. Sempre en tinc al congelador, sobre tot en temporada de fer caldo, per allò d´aprofitar. Aquestes m´han encantat. Deuen estar delicioses.
Petons!