diumenge, 25 d’octubre del 2009

PATATES ENMASCARADES AMB BOLETS

He sentit que en alguns llocs del Berguedà, d' on és plat típic , les anomenen "el plat del dimoni" o "de l' infern", i l' acompanyen amb col confitada i bitxos. A casa nostra en diem senzillament "patates enmascarades".
Les patates enmascarades , a casa meva, es menjàven el dia de matar el porc, per sopar. I es feien amb la sang del porc, cuita prèviament. Jo era petita i no n' hagués menjat ni que....
Ara les fem amb botifarra negra i, la veritat, m' agraden molt.
També en faig amb bolets només, sense botifarra. Llavors en diem patates amb bolets. Aquesta vegada he combinat la botifarra i els bolets, donçs tenia pocs bolets. La cansalada, blanca, es pot fer apart ( jo ho he fet així)o la pots fer a trossets i barrejar-la amb les patates, la botifarra i els bolets.


INGREDIENTS
1.5 kg. de patates
4 talls de botifarra
4 talls de cansalada
qualsevol mena de bolets (500 grs. més o menys)
all i julivert.

PREPARACIÓ

Fem bullir les patates ja pelades i tallades a trosos. Les aixafem.
Fregim la botifarra sense el budell.
Fregim els bolets amb una mica d' oli i sal, i quan ja quasi estan, hi posem all i julivert.
Fregim la cansalada. Aboquem una mica del suc de la cansalada a les patates.
Barregem els bolets i la butifarra a les patates i remenem bé.
Servim amb el tall de cansalada per damunt.

Jo faig fer servir en aquest plat uns bolets que es diuen "mollerics", o també en diem "vaquetes",
no són uns bolets gaire apreciats, però quan no n' hi ha altres també són bons.
Podem fer servir qualsevol tipus de bolets, o una barreja de diferents tipus. I si no, gírgoles o xampinyons.
MOLLERICS, VAQUETES

14 comentaris:

Lídia ha dit...

Hola Anna, jo ahir vaig treballar però el meu home i el nano van anar cap al berguedà, m'han portat un munt de camagrocs, uns quants rovellons i una llanega, pobreta, tan soleta jijiji
Volia fer pure de patates amb camagrocs, li afegiré també la cansalada, m'ahs donat tú la idea. Butifarra no, perque al meu hereu no li agrada.
Suposo que la setmana vinent tindrem més sort, amb aquestes plugues

ptns

Josepb.Menja de bacallà. ha dit...

Anna -M'agrada cuinar- El nom de "plat del dimoni" l'he sentit anomenar, encara que jo a casa, la meva mare sempre en van dir-ne "patates enmascarades" i així encara ho fem a casa, tenyin de butifarra negra les patates i després amb una micona de cansalada i... a fer "footing". La veritat és un plat exel.lent i el plat de la "foto" acompanya força¡. Que vaigi de gust Anna¡¡. Josepb. -menja de bacallà-

josep ha dit...

La cuina de tardor te un clar protagonista a la nostra terra: els bolets. Aquestes patates enmascarades t'han quedat sensacionals i la combinació amb els bolets i la botifarra negra ha de ser epectacular. Una abraçada

La cuina vermella ha dit...

Oooooh, i amb el cim fet de cansalda fregideta!!!! és una passada, ens encanta aquest plat tan consistent i boníssim. Un petó.

Eva Flores ha dit...

ummmm anava llegint i què bo que m'ha semblat el plat, bolets, botifarra, patata, res millor!
pt!

Rosa ha dit...

Ummmmmmmmmmmmm que buenas estas patatas, quien pillase un platito ufffff.
Un besito Anna y feliz semana

Fem un mos ha dit...

Els mollerics son empipadors ja que els has de pelar i treure l`esponja, pro per acompanyar la carn o unes bones patates emmascarades amb una “ rostra” de cansalada ummmmm deliciosos
Un peto

Gemma ha dit...

Quina casualitat, l'altre dia al Cuines de TV3 van fer una recepta molt semblant! Un plat ben bé d'hivern :)

El cullerot Festuc ha dit...

Ara que ve el fred aquest palts de sempre vénen tant de gust...
Petuents,
Eva.

Mercè ha dit...

Ostres Anna, només veure la foto ja m'ha vingut una salivera... més val que me'n vagi a sopar! ;)
Petons!

dolorss ha dit...

Que bo deu d’estar aquest plat que ens presentes, és con un trinxat però en versió molt mes saborosa. Prenc nota que ha d’estar per repetir!!
petons

ANNAFS ha dit...

Lídia,

Més amunt de Berga sí que se' n troben, encara que no masses. Però per aquí...gairabé res.
La setmana passad va ploure, però aquesta torna a fer massa calor. No sé si als bolets els agrada gaire.
ptns.

Josepb,

Nosaltres també en diem patates enmascarades. Sí que són bones´, sobretot amb cansalada. Força estoneta de footing s' ha de fer per baixar un plat tan calòric.

Josep,

Es que amb bolets es poden fer tantes receptes. Aquest any tinc moltes idees, només em falten els bolets.

Amics de la cuina vermella,

A mi la cansalada m' agrada molt, en menjaria amb tot, però llavors el colesterol...

Eva,

Sí que es bo i més per fer-se passar el fred...

Rosa,

En invierno casi cada semana las hago, ya sea con butifarra sola o con setas. A todos nos gusta mucho.
Un beso.

Fem un mos,

Sí que són emipadors de triar, i no és el bolet més gustós que hi ha, però quan no se'n troben altres...

Gemma,

Ah si? Jo no el veig gairabé mai, a aquella hora no em va bé. Sí que és un plat d' hivern!

Eva,

Ben calentet, i amb llar de foc encesa al davant oi?

Mercè,

Es un plat típic del Berguedà, un plat "rural", però molt bo.,

Dolorss,

Be a ser com un trinxat, però amb butifarra enlloc de col.
La col hi ha qui li acompanya amb vinagre.

maia ha dit...

Hola Anna, queda apuntada. Ara que ja fa fresqueta per la nit ve molt de gust un plat aixins. Una abraçada

bajoqueta ha dit...

Dis-li com vulgues però això fa una bona pinta que no veas...