dimarts, 6 de gener del 2009

TORTELL DE REIS


La recepta d' aquest tortell de reis l' he trobat a http://www.mirecetario.es/ i és cortesia de Fernando (portal l' empanada gallega).

Amb aquesta quantitat de masa surten dos tortells normalets o un de gran, com el de la foto (el que vaig fer jo).

Ahir el vam menjar sense res a dinte i crec que era una mica soso, avui farciré el tros que m' ha quedat amb crema pastissera. També el podriem farcir amb nata, trufa, cabell d' àngel....


INGREDIENTS


500 Gr. de farina de força (la venen als supers, jo la vaig comprar al carrefour)

200 Ml. de llet.

30 Gr. de llevat fresc ( jo el trobo al carrefour, al costat de les bases de pizza refrigerades)

100 Gr. de sucre.

2 Ous ( 1 per barnissar)

1 Culleradeta de sal.

100 Gr. de mantega.

Anís

Fruites confitades.

Una fava i una figureta.


PREPARACIÓ


Barregem el llevat fresc amb una mica de sucre, un rajet de llet tèbia i una mica de farina. Farem una pasta espessa. Ho deixem reposar 15 minuts. Veurem que creix de tamany.

Fem amb la farina un volcà i al mig hi posem: la resta de la llet tèbia, l' ou batut, la sal , el sucre, 4 cullerades d' anís i la mantega a trossets. Barregem bé amb una espàtula .

Afegim la pasta de llevat i ho amasem amb les mans damunt del marbre enfarinat fins que obtinguem una pasta no enganxosa. Si cal, s' hi pot afegir més farina poc a poc.

Ara fem primer una bola, i després la forma del tortell. El barnissem amb ou baut i decorem amb la fruita confitada.

L' hem de deixar reposar 2 hores en un lloc tebi. Ha de doblar el seu tamany. (Jo el vaig deixar a la cuina i vaig posar-hi el calefactor perque hi hagués més escalfor)

El posem al forn, escalfat prèviament, durant uns 20 minuts a 200 graus. (compte donçs de sobre es torra molt ràpit, llavors el tapem amb paper d' alumini).

El decorem quan està calent pintant-lo amb una mica d' anís i espolsant per damunt sucre llustre.

Quan es fred, l' obrim, el farcim i hi posem la figureta i la fava.

Que tingueu bon dia de Reis.